środa, 12 czerwca 2013

CV jako spersonalizowana reklama Twojej kandydatury

Pisanie CV bez wątpienia możemy nazwać kreowaniem własnej reklamy. Dlaczego? Promocja, prezentacja, sprzedaż własnego profilu, czyli –marketing osobisty. Cel do którego dążymy: zachęcić pracodawców do zaproponowania Ci wymarzonego stanowiska odpowiadającego Twoim kompetencjom. Warto więc czerpać inspirację z otaczającego nas świata reklamy aby zrozumieć w jaki sposób możemy dotrzeć do pożądanej grupy odbiorców i zwrócić na siebie uwagę.

Podobnie jak w telewizji, program powinien mieć wyznaczony cel i dostosować swoje działania do zdefiniowanej wcześniej rzeszy odbiorców. Informacje które przekazywane są w telewizji muszą być atrakcyjnie i dostarczać informacje prosto i jasno, ponieważ czas antenowy podobnie jak czas osoby która będzie odpowiedzialna za selekcję Twojego CV, jest ograniczony.


Edukacja czy doświadczenie?

Skup się na swoich mocnych stronach, którymi możesz wnieść coś nowego w funkcjonowanie firmy. Podobnie jak w reklamach, podkreśl swoje zalety i mocne strony wyróżniające „produkt” od innych. Jeśli brakuje Ci doświadczenia, ale ukończyłeś prestiżowy kierunek studiów, rozpocznij od opisu Twojej ścieżki edukacyjnej. Jeśli jesteś doświadczonym pracownikiem, zacznij CV od pochwalenia się Twoimi przeżyciami. Twoją mocną stroną są języki? Postaw je na priorytetowej pozycji w Twojej aplikacji.

Jedna, dwie, trzy strony?

Ważną zasadą nowoczesnej publikacji i marketingu jest to, że mniej, znaczy więcej. Trendy w reklamie przyjęły ostatnio bardzo minimalistyczny wygląd, często koncentrując się na jednym, dobrze opracowanym haśle przedstawionym na tle składającym się z dwóch dobrze kontrastujących kolorów. Bloki reklamowe nie mogą trwać zbyt długo, aby nie utracić uwagi klienta, tak samo jak CV nie może być bibliografią opisująca Twoje całe życie. Postaraj się podsumować informacje, korzystać z pogrubień lub podkreśleń.

Edukacja? Pomiń szczegółowy opis zajęć, które zaliczyłeś w trakcie studiów.

 Doświadczenie? Skup się na najważniejszych, które mogą wnieść wartość dodaną na stanowisko które aplikujesz.

Języki? Pomiń wpisywanie podstawowej znajomości języków, jeżeli potrafisz się tylko przedstawić i zapytać o drogę.

Już dzisiaj stwórz własną reklamę i zaprezentuj się z jak najlepszej strony! Prześlij CV na praktyki@ies-consulting.es i rozpocznij kampanię reklamową Twojego profilu z IES Consulting!

0 komentarze:

Prześlij komentarz